Nasze firmy
Twój salon urody - rozmowa z Katarzyną Smolarską.
- Od kiedy prowadzi pani działalność gospodarczą pod nazwą Twój salon urody? Ile osób pani zatrudnia?
- Gabinet kosmetyczny prowadzę ponad 15 lat. Działalność rozpoczęłam 1 kwietnia 2009 roku. Obecnie zatrudniam jedną osobę.
- Czy wcześniej pracowała pani w podobnych zakładach?
- Po studiach pracowałam w gabinecie kosmetycznym w Ostrowcu Świętokrzyskim.
Bardzo mile wspominam ten czas i osoby, które tam poznałam. Myślę, że początki tego, co chcemy dalej robić, są bardzo ważne. Moja szefowa od samego początku podarowała mi coś, o czym zawsze będę pamiętała, zaufanie. Klientki poznane w ostrowieckim salonie bardzo mile wspominam, a niektóre do dziś odwiedzają mój gabinet w Opatowie i korzystają z mojej oferty estetyki, relaksu i zdrowia.
- Jak to się stało, że postanowiła pani prowadzić salon urody?
- Odkąd zaczęłam studiować kosmetologię moim marzeniem było mieć swój własny salon. Gabinet kosmetyczny to nie tylko moja praca. Owszem, ważne są predyspozycje organizacyjne czy biznesowe, ale u podstaw sukcesu mojej firmy leży to, że po prostu lubię ludzi, z którymi mogę się dzielić swoją pasją i odpowiednią wiedzą. I to daje mi satysfakcję.
- Jakie ma Pani przygotowanie zawodowe do prowadzenia salonu urody?
- Ukończyłam Wyższą Szkołę Promocji Zdrowa na kierunku Kosmetologia, były to studia licencjackie, następnie ukończyłam Górnośląską Wyższą Szkołę Handlową w Katowicach na kierunku Turystyka i Odnowa Biologiczna, mam także ukończoną szkołę policealną na kierunku Technik Sterylizacji Narzędzi. Oprócz tego posiadam dyplom mistrzowski, tytuł mistrza kosmetyczka i tytuł mistrza wizażystka/stylistka. Szkolenia, kursy, seminaria, webinary jest ich bardzo dużo. Dla potrzeb obecnego wywiadu policzyłam swoje certyfikaty, jest ich już dokładnie 92. Wybierając szkolenia, staram się, żeby przede wszystkim miały one dużo zajęć praktycznych. Ogromną satysfakcję sprawia mi także dzielenie się swoją wiedzą z innymi. Dlatego też prowadzę zajęcia w technikum, szkołach policealnych, studiach, a także szkolenia. Spotkania z uczniami, seniorami dają mi motywację do dalszej pracy.
- Z czym najczęściej zgłaszają się do salonu klienci, kobiety, mężczyźni w jakim wieku?
- Przedział wiekowy jest bardzo duży i oczywiście zależy to od problemów, z jakim zmagają się klienci. Są to dzieci, młodzież, a także osoby starsze. Nie jestem w stanie określić, w jakim wieku osób jest więcej. Najstarsza klientka, która do nas przychodzi ma 96 lat. I jest klientką od początku prowadzenia działalności, a więc prawie już 16 lat. Każdy ma inne problemy, potrzeby, z którymi się zmaga. Młode osoby mają często problemy z trądzikiem. Kobiety szukają zabiegów, które poprawią kondycję, wygląd ich skóry, zredukują zmarszczki. Jak wiemy, dłonie są wizytówką kobiety i dlatego dużą popularnością cieszą się także zabiegi na dłonie, stylizacja paznokci. Bardzo popularna jest także stylizacja brwi i rzęs, depilacja twarzy. Duże zapotrzebowanie jest na zabiegi na stopy - jest to pielęgnacja stóp zdrowych, ale także mamy dużą grupę osób, których stopy i paznokcie są zmienione chorobowo. Panowie zazwyczaj korzystają z zabiegów na twarz i właśnie z zabiegów na stopy.
- Kiedy jest najwięcej klientów? W jakim dniu tygodnia, w jakim miesiącu?
- Najwięcej klientów jest na pewno w okresie wiosennym i letnim. Wtedy sami wiemy, że budzimy się do życia i przypominamy sobie o sobie. Zrzucamy z siebie zimowe ubranie i wtedy chcemy coś dla siebie zrobić. Najwięcej osób przychodzi do nas w godzinach popołudniowych, kiedy są już po pracy i w weekendy. Są klientki, które regularnie korzystają zarówno z zabiegów na twarz, jak i np..z pielęgnacji dłoni i stóp, czyli np. raz w miesiącu przychodzą na wizytę.
- Jakie usługi są najbardziej popularne zimą, a jakie latem ?
- Zabiegi na twarz, stylizacja paznokci są popularne cały rok. W zimę częściej wykonujemy masaże twarzy, w tym Kobido, Zogę. Do zabiegów pełnego relaksu wykorzystujemy w okresie zimowym też gorące kamienie, bańki chińskie. Latem, kiedy odkrywamy nasze stopy, dominuje właśnie pedicure.
- Jakie usługi proponuje salon?
- Wykonujemy różnorodne zabiegi na twarz, szyję i dekolt - przeciwtrądzikowe, odżywcze, nawilżające, przeciwzmarszczkowe, wybielające, masaże na twarz, w tym Kobido, Zogę, taping twarzy, zabiegi z kwasami – migdałowy, azelainowy, glikolowy, salicylowy, TCA i wiele innych, w zależności, na jaki problem skóry chcemy działać. Zajmujemy się też pielęgnacją dłoni ze stylizacją paznokci, podologią czyli pielęgnacją zdrowych stóp, ale także zmienionymi chorobowo poprzez odciski, wrastające paznokcie, modzele, nagniotki, pękające pięty, brodawki wirusowe, grzybicę stóp i paznokci. Zamykamy naczynka krwionośne. W moim gabinecie jest stylizacja brwi i rzęs- henna z regulacją, henna pudrowa z rysunkiem geometrycznym, laminacja brwi i rzęs. Wykonujemy także zabieg świecowania uszu. Zachęcam do poczytania o tym zabiegu.
- Jakie posiada pani urządzenia, które ułatwiają pracę?
- Urządzeń w salonie mamy sporo. Posiadamy urządzenie do oczyszczania wodorowego, mikrodermabrazję, peeling kawitacyjny, mezoterapię mikroigłową i bezigłową, fale radiowe. Urządzenie do zamykania naczynek krwionośnych, usuwania brodawek wirusowych. Urządzenie do oxybrazji, infuzji tlenowej i tzw. bioliftingu. Taką ostatnią perełką, którą chciałam mieć i udało się kupić jest laser- peeling węglowy i urządzenie do usuwania tatuaży i makijażu permanentnego.
- Jakich kosmetyków pani używa?
- W salonie mamy profesjonalne kosmetyki. Każdy zabieg, który wprowadzamy do salonu, jest przetestowany. W salonie kosmetycznym oprócz dobrych urządzeń i dobrych kosmetyków bardzo ważną rzeczą jest higiena i czyste narzędzia. Dlatego nasz salon posiada swój autoklaw medyczny. Narzędzia w salonie, takie, jak np. cążki, cęgi, pęsety itp., są sterylizowane. Narzędzia przeznaczone do jednorazowego użytku są dla każdej klientki nowe i po zabiegu czy też stylizacji paznokci wyrzucane.
- Jakie ma pani plany związane z działalnością salonu?
- Planów odnośnie dalszej pracy salonu jest bardzo dużo. Kosmetologia to dziedzina, która cały czas się rozwija. Zamierzam brać udział, tak jak do tej pory, w seminariach i szkoleniach. Na pewno będę systematycznie wprowadzać nowości do gabinetu. Myślę o rozwijaniu usług związanych z depilacją laserową. Chciałabym bardzo podziękować moim klientom, bo wiadomo bez nich nie byłoby mojego salonu. To oni tworzą atmosferę tego miejsca i muszę przyznać, że to właśnie klienci nieustannie motywują mnie do dalszego działania. „Bądź piękna dla innych z myślą o sobie” – to takie motto, które od początku prowadzenia działalności jest przy mnie.