Projekt Cyberbezpieczny Samorząd
Projekt realizowany jest na podstawie umowy o powierzenie grantu o numerze FERC.02.02-CS.01-001/23/0471 w ramach Funduszy Europejskich na Rozwój Cyfrowy 2021-2027 (FERC) Priorytet II: Zaawansowane usługi cyfrowe, Działanie 2.2. – Wzmocnienie krajowego systemu cyberbezpieczeństwa
Celem projektu „Cyberbezpieczny Samorząd” jest zwiększenie poziomu bezpieczeństwa informacji jednostek samorządu terytorialnego (JST) poprzez wzmacnianie odporności oraz zdolności do skutecznego zapobiegania i reagowania na incydenty w systemach informacyjnych
Realizowany przez Gminę Opatów projekt pod nazwą: “Wzmocnienie systemów cyberbezpieczeństwa w Gminie Opatów w ramach realizacji projektu Cyberbezpieczny Samorząd’ zakłada m.in.: przeprowadzenie szkoleń dla kadry zarządzającej, pracowników oraz kadry IT, przeprowadzenie audytu z zakresu cyberbezpieczeństwa, wykonanie dokumentacji SZBI oraz zakup sprzętu i oprogramowania służącego poprawie cyberbezpieczeństwa (m.in. serwerów, centralnego zasilacza UP wraz z agregatem, zapory sieciowej UTM, oprogramowania typu DLP, SIEM, oprogramowania antywirusowego oraz oprogramowania do wykonywania i szyfrowania kopi zapasowych) dla Urzędu Miasta i Gminy w Opatowie oraz Ośrodka Pomocy Społecznej w Opatowie.
Okres realizacji: do 30.06.2026 r.
Całkowity koszt realizacji: 850 000,00 zł.
Kwota dofinansowania: 850 000,00 zł.
Dofinansowanie: 100%
Projekt realizowany jest przez Centrum Projektów Polska Cyfrowa (Beneficjent Projektu) w Partnerstwie z NASK Państwowym Instytutem Badawczym