CEEB, czyli Centralna Ewidencja Emisyjności Budynków to system informacji o źródłach ogrzewania budynków w Polsce. Od 1 lipca 2021 roku każdy właściciel lub zarządca budynku jest zobowiązany do złożenia w Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków (CEEB) deklaracji dotyczącej źródeł ciepła i spalania paliw. Dotyczy to zarówno domów mieszkalnych, jak i budynków użyteczności publicznej i lokali usługowych.
Wszystkie regulacje dotyczące Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków zostały sformułowane i zdefiniowane w rozdziale 5a ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o wspieraniu termomodernizacji i remontów oraz o centralnej ewidencji emisyjności budynków.
Kto jest zobowiązany złożyć deklarację do CEEB?
- właściciel lub zarządca budynku/lokalu
Termin złożenia deklaracji do CEEB wynosi:
- w wypadku wymiany lub montażu nowego źródła ciepła lub spalania paliw – 14 dni od dnia pierwszego uruchomienia tego źródła ciepła lub źródła spalania paliw w nowym lub istniejącym budynku.
W JAKI SPOSÓB ZŁOŻYĆ DEKLARACJE DO CEEB
- w formie elektronicznej, czyli przez Internet wypełniając formularz online z wykorzystaniem systemu teleinformatycznego CEEB, korzystając z Profilu Zaufanego,
- w formie papierowej- wypełniony dokument można będzie wysłać listem albo złożyć osobiście w Urzędzie Miasta/Gminy zgodnie z lokalizacją budynku. W przypadku umiejscowienia budynku na terenie gminy Opatów deklarację pisemną należy złożyć do Urzędu Miasta i Gminy w Opatowie ul. Plac Obrońców Pokoju 34, 27-500 Opatów, w godzinach pracy urzędu
Przesłanie danych jest obowiązkowe. Za brak zgłoszenia lub przekroczenie dopuszczalnych terminów zgłoszenia będą groziły kary grzywny.
Więcej informacji można uzyskać na stronie GUNB: www.gunb.gov.pl/strona/centralna-ewidencja-emisyjnosci-budynkow-faq
Formularz A - budynki i lokale mieszkalne
Formularz B - budynki i lokale niemieszkalne